ارسال سوال سریع
بروزرسانی: ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ زندگینامه کتب مقالات تصاویر سخنرانی دروس پرسش‌ها اخبار ارتباط با ما
دسته بندی موضوعی آخرین پرسش‌ها پرسش‌های تصادفی پرسش‌های پربازدید

■ فقه

ابواب العبادات

کتاب الصلاة

کتاب الطهارة

کتاب الصوم

کتاب الحج و العمرة

کتاب الزکاة

کتاب الخمس

کتاب الجهاد

کتاب الأمر بالمعروف والنهي عن المنکر

أبواب المعاملات

ابواب العقود

کتاب النکاح

الأبواب الإقتصادية

ابواب الإیقاعات

کتاب الطلاق و ما یناسبها

کتاب الإقرار

کتاب الجعالة

کتاب الأیمان و النذور

أبواب الأحکام

کتاب الصید و الذباحة

کتاب الأطعمة و الأشربة

کتاب الغصب

کتاب الشفعة

کتاب إحیاء الموات

کتاب اللقطة

کتاب الإرث

کتاب القضاء

مسائل مستحدثه

الأفعال المحرمة

فلسفه فقه

القواعد الفقهية

تاریخ فقه

فقه الأخلاق

■ علوم الحدیث

رجال شیعه

کلیات رجالی

مفردات رجالی

رجال اهل سنت

کلیات رجالی

مفردات رجالی

فهرست و کتابشناسی

کلیات فهرستی

مفردات فهرستی

حدیث

فقه الحدیث

دعا و زیارات

■ اصول فقه

مباحث الفاظ

اصول عملیه

برائت

تخییر

احتیاط

استصحاب

■ تاریخ

تاریخ اسلام

تاریخ تشیع

■ امور عامه

حوزه علمیه

■ تفسیر و علوم قرآن

تفسیر

علوم قرآن

■ اخلاق

■ تراجم

تراجم شیعه

تراجم اهل سنت

■ عقاید و کلام

ملل و نحل

مفهوم یمیناً وشمالاً در روایت انه نهی النساء آن یرضعن یمیناً وشمالاً

سلام: میخواستم بپرسم انه نهی النساء آن یرضعن یمیناً وشمالاً یعنی کثیراً وقال إنهن ینسین. چون ظاهرا این کثیرا تفسیر حدیث توسط راوی میباشد و میخواستم بپرسم که آیا منظور همین کثیرا است يا اینکه هميشه مساوی از سینه چپ و راست شیر داده شود یا مفهوم دیگری دارد؟

بسم الله الرحمن الرحیم 

 این متن را ندیده ام ، در کتاب شریف کافی بعنوان( باب نوادر فی الرضاع) این حدیث را از طریق معروف سکونی، با این متن نقل کرده: إنهوا نساءکم أن یرضعن یمیناً و شمالاً، فإنّهن ینسین، که معنای آن واضح است، و فعلاً مخصوصاً در عرف اعراب، زنان در خانه ای که میهمان باشند، بچه ی  صاحبخانه و دیگران شیر می دهند - که بنا بر فرض صحت روایت ـ امیر المؤمنین  علیه السلام از آن نهی فرموده اند، که بچه های متفرقه را شیر ندهند، که ممکن است عدد معتبر در تحریم رضاع را توجه نداشته، و برای خودو یا آن بچه، و یا سایر بستگان مشکلی ایجاد شود.

بر حال ، سند روایت نقی نیست ،واز کلینی هم ظاهر می شود که آن را چندان حجت نمی داند.

والسلام علیکم وعلی عباد الله الصالحین.

تاریخ: [۱۳۹۳/۷/۲۷]     بازدید: [4639]

ارسال سوال