۳۰ مرداد ۱۳۹۴: سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بر شیعیان مبارک

چنانكه عده‌اي پنج شنبه و عده‌اي جمعه را روز تولد ايشان مي‌دانند. اربلي (در كشف الغمه) ذي الحجه را ماه تولد آن حضرت مي‌داند. طبرسي (در اعلام الوري)، كفعمي (در مصباح) و شهيد (در دروس) ذيقعده را ماه تولد حضرت مي‌دانند و افرادي همچون شيخ صدوق در عيون اخبار الرضا، ربيع الاول را ماه تولد ايشان مي‌دانند. و در سال تولد ايشان افرادي چون كليني در كافي، طبرسي در اعلام الوري، كفعمي در مصباح، شهيد در دروس و مفيد در ارشاد سال 148 هـ را يعني همان سال شهادت امام صادق (ع) را سال تولد امام رضا (ع) مي‌دانند. و افرادي همچون حافظ عبدالعزيز و اربلي در كشف الغمه و صدوق در عيون اخبار الرضا سال 153 هـ را، كه پنج سال پس از رحلت امام صادق (ع) است را سال تولد امام مي‌دانند. ... ادامه مطلب آرشیو اخبار

۲۳ مرداد ۱۳۹۴: ولادت فرخنده ی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه مبارک

يك سال بعد از رفتن حضرت علي بن موسي الرضا ـ عليه السّلام ـ به سرزمين خراسان يعني در سال 201 هـ حضرت معصومه ـ عليها السّلام ـ خواهر حضرت رضا، براي زيارت برادر از مدينه به مقصد خراسان حركت كرد يا به موجب نقلي كه چندان اعتبار ندارد طبق دعوت برادر رهسپار خراسان شد. چون آن حضرت با همراهانش وارد ساوه شد، بيمار و رنجور بود و مي دانست در آن نزديكي شهري است به نام قم كه مردم آن از دوست‎داران اهل بيت اطهار هستند. از اين امر چنين استنباط مي‎شود كه آوازه تشيع مردم قم و علاقه شديد ايشان به اهل بيت به مدينه هم رسيده بود. ... ادامه مطلب آرشیو اخبار

۱۷ مرداد ۱۳۹۴: سالروز شهادت امام صادق (ع) بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد

آشکار است که تعیین منصوربه عنوان وصي براي تقيه می باشد که وصي اورا بقتل نرساند وفرزند کوچک که امام موسي(عليه السلام ) است با فرزند بزرگتر که عبدالله است ذکر کرد تا مردم بدانند که عبدالله قابلیت امامت راندارد، زيرا که اگر فرزند بزرگ نقصی دربدن ودين نداشته باشد، بایستی که او امام باشد وعبدالله پایش مانند فيل پهن بود وپنجه نداشت ودينش نیزناقص بود وبه احکام شريعت جاهل بود واگر این نواقص را نمي داشت به او اکتفا مي کرد. پس ازاین تفسیر دانستم که حضرت موسي بن جعفر(عليه السلام ) امام بر حق است ومعرفی آن چند نفر به عنوان وصی تنها براي حفظ امام بعدی از شرّ منصور واز روی مصلحت بوده است . ... ادامه مطلب آرشیو اخبار

۲۴ تیر ۱۳۹۴: عید فطر و جشن طاعت بر ره یافتگان ضیافت الهی مبارک

اسعد الله أیامنا وأیامکم وتقبل الله منا ومنکم صالح الأعمال

استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ی ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان وصد شکر که این آمد وصد حیف که آن رفت... ... ادامه مطلب آرشیو اخبار

۱۵ تیر ۱۳۹۴: شهادت حضرت مولی الموحدین، یعسوب الدین ، امیرالمؤمنین بر شیعیان آن حضرت تسلیت باد

امیرالمؤمنین علی(ع) با شتاب به سمت مسجد حرکت می کند. حسن(ع) را که برای حفاظت پدر به دنبال او آمده بر می گرداند. وارد مسجد می شود و در تاریکی، چند رکعتی نماز به جا می آورد و آنگاه بر بام مسجد می رود و بانگ اذان سر می دهد. اذانی که در سایه همت و رشادت مردانه او این سان شکوه و جلال یافته است. پس از آن از مأذنه به زیر می آید و در صحن مسجد با بانگ الصلوة، الصلوة، خفتگان را برای نماز بیدار می کند. ... ادامه مطلب آرشیو اخبار

۱۰ خرداد ۱۳۹۴: ميلاد دوازدهمين گل بوستان امامت و ولايت، امام عصر و الزمان مبارک.

شوق دیدار او در همه دل ها وجود دارد و شیعیان، در انتظار پایان دوره غیبت و فرارسیدن «عصر ظهور»ند، تا به یارى او بشتابند. امام عصر(ع) هم اکنون زنده است و از آنچه در جهان و میان مسلمانان مى گذرد با خبر است، هر چند دیده نمى شود و کسى از جاى او و زمان ظهورش آگاه نیست. دیدار چهره او به سختى میسر است، آن هم براى انسان هاى صالح و پاک، در صورتى که حضرت مهدى(ع) صلاح بداند ... ادامه مطلب آرشیو اخبار

۱ خرداد ۱۳۹۴: سالروز میلاد حضرت زین العابدین امام الساجدین (ع) بر پیروان آن حضرت مبارک

می باید سن امام کمتر از آن چیزی باشد که مشهور است. زیرا نهایت سن بلوغ پانزده سال است و به ناچار طبق این اخبار شرایط به گونه ای بوده که سنی در همین حدود را اقتضا می کرده است. گرچه این اخبار در منابع متعددی نقل گردیده، اما شواهدی وجود دارد که مانع از قبول آنهاست، اولا اینکه مشهور مورخان و سیره نویسان تولد آن حضرت را در سال ۳۸ یاد کرده اند که بر مبنای آن، سن امام در جریان واقعه کربلا، ۲۳ سال دانسته شده است. ثانیا اخبار پیشگفته از چشم مورخان صاحب نظر به دور نبوده و در همان قرون نخست تعارض آنها با نقل مشهور، که صحت آن برای آنها محرز بوده، روشن بوده و مورد نقد قرار گرفته است. محمد بن عمر واقدی، از مبرزترین راویان اخبار تاریخی اهل سنت، بعد از نقل این کلام از امام صادق علیه السلام که فرمود: علی بن الحسین علیه السلام در ۵۸ سالگی رحلت کرد، می نویسد: این گفتار بر آن دلالت دارد که امام سجاد علیه السلام در حالی که ۲۳ یا ۲۴ سال داشته در کنار پدرش در کربلا بوده است. ... ادامه مطلب آرشیو اخبار

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴: میلاد علمدار کربلا بر عاشقان حضرتش مبارک

لذا از خاندان عصمت (ع) در مورد حضرت عباس (ع) نقل شده است كه فرموده اند: زق العلم زقا، يعني همان طور كه پرنده به جوجه خود مستقيماً غذا مي دهد، اهل بيت (ع) نيز مستقيماً به آن حضرت علوم و اسرار را آموختند.
علامه محقق، شيخ عبدالله ممقاني، در كتاب نفيس تنقيح المقال، در مورد مقام علمي و معنوي ايشان گفته است: آن جناب از فرزندان فقيه و دانشمندان ائمه (ع) و شخصيتي عادل، مورد اعتماد، با تقوا و پاك بود. ... ادامه مطلب آرشیو اخبار
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
آرشیو آخرین فایلهای صوتی و تصویری
آرشیو آخرین تصاویر
تصاویر تصادفی
آرشیو آخرین پرسش‌ها
  • |۳۰| حکم سقط جنین در صورت اضطرار چیست؟
  • |۲۹| حکم خرید اوراق مشارکت چیست؟
  • |۲۸| نظر حضرتعالی درباره مباحثه یک دور کتاب تفسیری چیست؟
  • |۲۷| آیا بازی کردن با آلت جنسی در ماه رمضان بدون قصد انزال مبطل روزه می باشد؟
  • |۲۶| می خواستم اگر ممکن است درباره ی کیفیت درس خواندن برای این که ان شاءالله در آینده بتوانم به اسلام وجامعه ی شیعه خدمت بکنم مقداری راهنمایی از شما بخواهم
  • |۲۵| حدیث کساء آیا سند دارد توضیح کوتاهی لطفا بدهید
  • |۲۴| حکم تلقیح مصنوعی در اسلام؟
  • |۲۳| آیا عزاداری بر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام با وجود نص صریح قرآن بر لزوم صبر و تعداد بیشمار روایات صبر در مصیبت در تضاد نیست؟
  • |۲۲| چه انگیزه ای برای جعل کردن روایت لیلة الرغائب وجود دارد؟
  • |۲۱| در بعضی از ادعیه نام امام عصر به صورت محمد ابن الحسن آمده است با توجه به روایات از تسمیه امام چگونه این دعاها را قرائت کرد؟
  • |۲۰| علت اختلاف فاحش در تاریخ موالید و وفیات ائمّه علیهم السلام چیست؟
  • |۱۹| نظر شما در کیفیت تقدیر در ارش در دیات چیست؟
  • |۱۸| فرق میان تقنین وبدعت
  • |۱۷| آیا دعا ی فرج امام زمان (الهي عظم البلاء..) از نظر سندی معتبر است؟
  • |۱۶| آیا قمه زنی جایز است؟